Få adgang til Love.dk

Opret din egen gratis profil og se mere på Love.dk!

Opret gratis profil

7/9 divideret med 12/5 (5/7)


 (slettet)
(21) 11-09-2012 kl. 17:30

Svar på indlæg nr. 20 af hj:

Videnssøgning, det tror jeg næppe, var på en FB gruppe, for den her pige på omkring 17-18 spurgte en anden pige, hvor Silkeborg lå henne??? Jeg gav hende et par eksempler, men det sagde intet, selv om det var nogle af Jylland større byer. Men hun kom jo også fra Kbh, så hvorfor interessere sig for resten af det land man er født i???

//Q



 (slettet)
(22) 11-09-2012 kl. 18:02

Svar på indlæg nr. 20 af hj:

Til gengæld er det vigtigt at vide, hvordan man får fat på de oplysninger, man skal bruge, når man skal have genopfrisket fordums kundskaber og færdigheder.



Det er en udbredt misforståelse at tro, man kommer ret langt med træning i at søge efter viden.

Det er langt mere vigtigt at vide og forstå meget. Søgning efter viden er banalt i sammenligning med at optage og forstå viden (der er udgangspunktet for at søge viden).



 (slettet)
(23) 11-09-2012 kl. 18:43

Svar på indlæg nr. 21 af Quasimodo:

Der er altid undtagelser, der bekræfter reglen



 (slettet)
(24) 11-09-2012 kl. 18:45

Svar på indlæg nr. 22 af Smiling Man:

Der foretages mange banale ting i verden!

Smutter ud af denne her debat - jeg skal på arbejde.





Redigeret 11-09-2012 kl. 18:47



 (slettet)
(25) 11-09-2012 kl. 19:08

Svar på indlæg nr. 1 af Smiling Man:

Tjah, jeg er nok forudindtaget, fordi jeg har undervisningskompetence i matematik i folkeskolen fra 1.-10.klasse. Så gæt selv hvad mit svar er?

Min nevø ringer jævnligt til mig for at få hjælp i matematik og det hjælper jeg gerne med. Her til aften handlede det om en bro og at man skulle beregne hvor meget højdeforskellen var på midten i forhold til land, hvor broen startede og sluttede.

Der blev oplyst nogle tal og en simpel formel aka en ligning med én ubekendt. Men fordi min nevøs lærer ikke har fortalt at dette specifikke regnestykke, skrevet på denne form, hedder en ligning, så anede knægten ikke hvordan han skulle navigere i de oplysninger han havde fået oplyst i opgaven.

Æv altså! Nu sad knægten og slog søm i med en boremaskine, når han rent faktisk bare skulle finde en hammer. Hvis knægten havde en metaforståelse - via lærerens undervisning - ville han aldrig nogensinde komme i tvivl omkring noget så simpelt. Og ja, han går kun i 8. klasse, men hvornår skal de lære sproget, hvis ikke bare fra begyndelsen af?



Love.dk anvender cookies til at optimere brugeroplevelsen og webstatistik. Læs mere om vores brug af cookies i Brugerbetingelser. Fjern besked.