Få adgang til Love.dk

Opret din egen gratis profil og se mere på Love.dk!

Opret gratis profil

at spise (2/5)


 (slettet)
(6) 13-01-2006 kl. 17:58

Svar på indlæg nr. 3 af winckler:

hejsa winckler kan se at vi lider under samme høje stof skifte.
tænker på det sunde og varieret lyder rigtig og som en fin vej
til lidt flere kilo på kroppen. kan huske at jeg faktisk tog på
da jeg gik på højskole kan nok også hænge sammen med
at jeg ikke spiser på fastlagte tider morgen middag og aften.
der flyder det godt nok lidt.
at spise sammen med andre og så i hyggelige omgivelser
kunne da være meget rart.
men er ikke så sikker på at det bliver til så meget
ved minder jeg tager ud og spiser hver dag.
og det tror jeg nu ikke lige det bliver til.
jeg er vindues pusser så idræt er ikke lige det jeg fare ned
og går i gang med efter at kastet stiger op og ned. og jeg skal jo også med op og ned kommer man jo altid ha ha.
jeg rør mig meget i løbet af dagen.
men tak for ordene.
hygge kaffa.




 (slettet)
(7) 17-01-2006 kl. 09:38

Svar på indlæg nr. 1 af kaffa:

Du kan sagtens tage på, men det kræver lidt rygrad.

At spise sundt er naturligvis en god idé i forbindelse med sundhed, men hvis vi snakker vægtøgning er det ikke nødvendigt. Det du skal er simpelthen at indtage mere end du forbrænder.

Først skal du finde dit ligevægts indtag. Spis samme antal kalorier dagligt i en uge fx og se så om din vægt er faldet eller steget. Vægten skal tages når du står op om morgenen, efter vandladning.

Hvis du har tabt dig skal du spise mere. Reguler indtil du hverken tager på eller taber dig. Nu ved du hvor meget du skal spise for at tage på.

Jeg vil skyde på at du skal indtage omkring 2500 kcal dagligt for at tage på.

At starte til styrketræning vil også være en god idé. Det giver øget appetit samt muskelvækst. Bemærk ordet "styrketræning" - dvs. at du ikke skal starte i centret med at løbe en halv time på løbebåndet, det forbrænder flot den energi du forsøger at beholde.

Sig til hvis du har nogle spørgsmål.



 (slettet)
(8) 17-01-2006 kl. 20:03

Svar på indlæg nr. 7 af callidus:
det lyder sgu fornuftigt i mine øre.
jeg få godt nok brandt noget krudt af i løbet af en arbejdsdag.
kravler meget på stige og op og ned af trapper.
skal moske sige at jeg er vindues pusser.
men styrketræning kunne nok ikke skade.
jeg tænkte på noget protin pulver af en slags er det noget du kan anbefale. og hvad ville hjælpe mig for jeg er nu lidt flad for krafter
og energi.
tænker på hvad der ville være bedst at spise pasta katoffler og såen i almenligehed.
og hvad er det der 2500 kcal vær. ????



 (slettet)
(9) 17-01-2006 kl. 21:26

Svar på indlæg nr. 8 af kaffa:

kan være en god ide.. men du skal holde øje med hvad der sker, for for nogle undervægtige ryger stofskiftet bare i vejert... den del med styrke træning er helt klart den bedste del.. jeg prøvede selv (og tog 2 kg på) men tabte dem igen da jeg stoppede med at træne...



 (slettet)
(10) 17-01-2006 kl. 21:31

Svar på indlæg nr. 8 af kaffa:

Ja du forbrænder givetvis en del.

Hvis formålet er at tage på og du ikke er i stand til at spise nok pga. mangel på appetit, så kan kosttilskud være godt, ja. Jeg vil anbefale weightgainer. Se evt. denne side: www.getbig.synonym.dk/ - "viking vægtforøger". viking er et godt og billigt mærke.

2500 kcal svarer ca. til 2kg pasta, hvis man skal tage det helt sort på hvidt. Naturligvis skal du ikke spise pasta alene.



Love.dk anvender cookies til at optimere brugeroplevelsen og webstatistik. Læs mere om vores brug af cookies i Brugerbetingelser. Fjern besked.