Få adgang til Love.dk

Opret din egen gratis profil og se mere på Love.dk!

Opret gratis profil

Jeg er sgu ved at forgifte mig selv!!! Med håndkøbsmedicin! (1/18)


 (slettet)
(1) 06-01-2013 kl. 00:32

...Ja, jeg er døden nær, eller noget i den stil.

Og nej, det er ikke fordi jeg lider af mandeinfluenza (jeg lider kun af influenza, nå! ) men det er fordi jeg spiser "pamol" som febersænkende middel.

Jaja, det er jo i orden, tænker man så, de koster jo intet og an får dem nærmest med som reklamegave fra tankstationerne.

Så for at slå min feber ned spiser jeg 4x2 piller dagligt - med 6 timers mellemrum. Sådan 2 piller virker nemlig kun i ca 5 timer, så får jeg kulderystelser igen...
(Jeg vil lige sige, at jeg i går forsøgte mig med kun at spise en pille om eftermiddagen, og at det ikke hjalp på feberen.)

Det er jo en dagsdosis på 4000 mg - og så slår man det op på wikipedia (både dansk og engelsk) og læser gudhjælpeme at 4000 mg er det absolutte maksimum for voksne før forgiftning indtræder.

Endvidere læser man at det i england og USA er paracetamol der er ansvarligt for langt de fleste tilfælde af akut leversvigt pga overdosering.
en.wikipedia.org/wiki/Paracetamol#O...

Er det ikke fuldstændigt vanvittigt at et middel der kan fås i håndkøb kan give så alvorlige forgiftninger vel at mærke helt nede i doseringer der kun lige ligger over den terapeutiske dosis?

Jeg slog jo så lige konkurrenterne ibuprofen og acetylsalicylsyre (aspirin) op - og der skal man altså godt nok æde en del flere piller for overhovedet at komme i nærheden af noget der minder om livstruende forgiftning.

Så ja, selv om Aspirin måske giver mig mavesår på sigt (æder altså kun piller når jeg har feber) så vil jeg dog foretrække et mavesår frem for leversvigt...

Til apoteket med mig i morgen tidlig - og fucking ud med dræbermidlet pamol!

Bare lige til brok og advarsel.



 (slettet)
(2) 06-01-2013 kl. 00:39

Svar på indlæg nr. 1 af Smykkesælgeren:

Slap nu lige af. Fordi du æder 2x4 panodil i en uge, får du næppe leversvigt.

Jeg skal tage 2x3 panodil hver dag sammen med andet stærkere smertestillende. Har lige fået tjekket min lever og nyrer efter 3 års forbrug, og der var INTET at bemærke.

Det er farligt med panodil, fordi en del prøver at begå selvmord med dem. Det duer de ikke til, men kan give alvorlige leverskader.



 (slettet)
(3) 06-01-2013 kl. 00:40

Svar på indlæg nr. 2 af FioniaDK:

Har du læst mit link?

! Paracetamol overdose results in more calls to poison control centers in the US than overdose of any other pharmacological substance."

bid mærke i ordene "any other" - det er suverænt den største synder - og jeg tvivler på at alle overdoserne udelukende kommer pga selvmordsforsøg...

Redigeret 06-01-2013 kl. 00:42



 (slettet)
(4) 06-01-2013 kl. 00:45

Svar på indlæg nr. 3 af Smykkesælgeren:

De skal osse altid overdrive derovre.

Nej, jeg kender godt faren, men tro mig, jeg har lige spurgt min læge, og hun sagde, at overholdt man doseringsvejledningen, var der ingen fare.

Der var nemlig en der sagde det samme til mig, angående deres skadelige virkning, og så blev jeg da nervøs.



 (slettet)
(5) 06-01-2013 kl. 00:48

Svar på indlæg nr. 1 af Smykkesælgeren:

Medicin skal købes på apoteket med kyndig vejledning. Det er en komplet misforståelse, at man nu kan købe smertestillende medicin på tankstationer og supermarkeder.



Love.dk anvender cookies til at optimere brugeroplevelsen og webstatistik. Læs mere om vores brug af cookies i Brugerbetingelser. Fjern besked.