Få adgang til Love.dk

Opret din egen gratis profil og se mere på Love.dk!

Opret gratis profil

Hvordan tabte du dig????? (1/33)


Anonym (Opretter)

(1) 15-12-2012 kl. 05:44

Ja er træt af at være fed, så hvad gør du/ har du gjort??
Tænker mere på hvad du har spist, hvornår og hvilke mængder.
Ved jo godt hvad der er sundt men kan ikke få det sat i system.
Opskrifter må også gerne lægges ind.



 (slettet)
(2) 15-12-2012 kl. 06:51

Svar på indlæg nr. 1 af Anonym:

Tja, jeg tror såmænd ik' du ska' regne med at tabe dig, hvis du går og venter på et 'system', heller ik' hvis du går på 'kur' eller for den sags skyld på noget mirakel.

Det handler, i bund og grund, om at la' være med at indtage de overfede, -sukrede og oversaltede fødevarer incl. ditto dikkelser.

En start ku' være at smide alt sukker ud, derpå de 'fabriks'fremstillede fødevarer; færdiglavet pålæg, færdiglavede retter, mad i konserves og 'nemme' produkter, altså de der 'kun' ska' tilsættes dit eller dat for at være 'færdigt', altsammen indeholder ufattelige mængder af sukker/sødestoffer, E-numre og salt, for at det ska' smage 'som det skal'

Skær drastisk ned på chips, slik, kager, hvidt brød, fastfood, søde drikke og salt.

Start med at tillade dig selv 3 måltider om ugen, ik' dage, fx., hvor alt er tilladt, men resten af måltiderne er strengt sunde, men ha' ik' de usunde ting i hus, sæt dig for at du ska' ud og anskaffe dem, men kun til de 3 måltider om ugen, smid resten ud.

For det 1. vil du opdage at det er skide besværligt og ik' mindst kolosalt dyrt, at rende rundt og anskaffe varer til kun de 3 måltider, end at købe større ind til de sunde.

Når du er kommet gennem den eller de første 2 uger, ska' du sætte de 'helle-måltiderne' ned til 2 gange om ugen, og der ka' du faktisk holde dig resten af livet, hvis ik' du syntes at du er kommet så godt i vej, at du ka' nedsætte 'helle-maden' til én gang om ugen eller måske endda 2 gange om måneden.

Ha' altid frugt eller et stykke grønt med dig, så du ka' gumle på det, når du lige er ved at falde over et stykke slik eller andet fristende - og køb aldrig ind når du er sulten.

Drik et glas vand, hver gang du føler lidt små-spiser-sult, for det 1. får du en masse go' væske, for det 2. kommer tankerne lidt væk fra lige dét stykke slik eller pizza eller andet du lige har lyst til, ved at sku' skaffe et glas vand først, og derpå ka' du gumle på et stykke frugt, en tomat, en peberfrugt eller et stykke agurk, så er toppen af sulten taget og du klarer dig lidt længere.

Inden ret længe er der gået sport i det, for dig selv, om at finde vand, et sykke frugt eller grønt og så evt. glæde dig til et 'helle-måltid'.

Lidt li'som at ha' en 'mad-konto', når man har sat ind, ka' man hæve, men har man ik' sat noget ind på kontoen, ja så er der jo ik' noget at hæve af, så må man leve af de 'faste udgifter'.





Redigeret 15-12-2012 kl. 06:55



 (slettet)
(3) 15-12-2012 kl. 07:08

væk med chips, chokolade, sodavand....osv osv...har fredag som syndedag...der drikker jeg en! dåsecola.....spiser heller ikke de voldsomme mængder varmt mad..må kæmpe mig igennem to portioner...men alt i alt lettere sagt end gjort...det er også dumt og spise for lidt



 (slettet)
(4) 15-12-2012 kl. 07:24

Du ka' jo os' starte med motion; ta' tøj på og gå ud af døren.... Ja!, de første og billigste motionsredskaber sidder lige dér, for enden af dine ben, gå til du føler dig træt, længden er ligegyldig, og gå så tilbage.

Det behøver man ik' smart fitness-tøj til, dyre maskiner, vente på åbningstider eller om sneen er ryddet, det er bare lige ude på den anden side af døren

Næste gang/dag går du lidt længere, og så fremdeles, pludselig en dag opdager du at din kondition er bedre, du sover bedre og din appetit er sund og ik' styret af øjeblikslyst.



 (slettet)
(5) 15-12-2012 kl. 07:55

Svar på indlæg nr. 1 af Anonym:

Væn dig til følelsen af sult istedet for følelsen af mæthed



Love.dk anvender cookies til at optimere brugeroplevelsen og webstatistik. Læs mere om vores brug af cookies i Brugerbetingelser. Fjern besked.