Få adgang til Love.dk

Opret din egen gratis profil og se mere på Love.dk!

Opret gratis profil

Popsmart og overfladisk tivoli-tamtam (1/3)


Anonym (Opretter)

(1) 23-11-2012 kl. 15:53

Hvad fejler vort samfund ?
Hyggesider vi i sofaen og betaler os fra samvittigheden ?
”De sygdomme, som har stærke organisationer bag sig, får masser af penge, fordi organisationerne er i stand til at samle mange midler ind, mens andre sygdomme fuldstændig overses. Ja, det er et konkurrencevilkår, men etisk set er det stadig et retfærdighedsmæssigt problem.

Gør vi nar for at dulme virkeligheden ?

og tidligere år har man kunnet købe T-shirts med håndaftryk på brystpartiet, mens bagere har solgt brystformede kager

www.etik.dk/artikel/487834:Reklamer...

”Bryster her og bryster der og bryster alle vegne. I kampagner, der skulle støtte mig – brystkræftkvinden – men i stedet kom salt i såret, hver eneste gang jeg blev konfronteret med det. Og ramt af sygdom, kemokvalme og strålehelvede har der i det seneste år ikke været overskud til at handle mod den kække tone i kampagnen og billederne, der ofte har virket direkte krænkende på mig.”

Hopper du med på "vognen" ? Etik ? Moral ?

: - lagt ind af not4i



 (slettet)
(2) 23-11-2012 kl. 19:12

Svar på indlæg nr. 1 af Anonym:

Måske forstår jeg ikke så godt..

Hvad mener du?



 (slettet)
(3) 23-11-2012 kl. 19:25

Svar på indlæg nr. 1 af Anonym:

Nej, jeg hopper ikke med på vognen og synes, man gør nar pga. reklamerne.
Jeg har set unge piger i byen løbe rundt med overskæg og en mand med halvt fuldskæg. Tvivler dybt på, at disse aner, hvad Movember betyder. Tror snarere, at de tror, det er en ny tradition ala fastelavn.
Reklamebranchen skal være kreative, men ofte ser man reklamer i tv, hvor man bagefter en eller anden weird farverig reklame sidder tilbage og tænker: hvilket produkt reklamerede de for?
En anden hade-reklamekampagne er dem, hvor man ved et køb af f.eks. smykker bliver påduttet at donere til vand i Afrika.



 (slettet)
(4) 23-11-2012 kl. 20:43

Svar på indlæg nr. 1 af Anonym:

Hopper ikke med, for synes det går hen bliver for poppet og mister budskabet, som jo er alvorligt nok...

Det er fint nok at bruge nye metoder og bruge humor, står bare det skal bare ikke ske på bekostning af budskabet..



 (slettet)
(5) 23-11-2012 kl. 23:07

Svar på indlæg nr. 1 af Anonym:

Du har fuldstændig ret, jeg har også undret mig over den "overfriske tone". Det må være noget med tidens trend.



Love.dk anvender cookies til at optimere brugeroplevelsen og webstatistik. Læs mere om vores brug af cookies i Brugerbetingelser. Fjern besked.