Vedligeholdelse af lejemål...? (1/7)


Anonym (Opretter)

(1) 20-01-2011 kl. 07:29

Gulvbræderne på min altan er pludselig fyldt med store mug-plamager, nogen store grønne nasty ones! Udlejer mener det er mit ansvar, kan det være rigtigt?!



 (slettet)
(2) 20-01-2011 kl. 07:33

Svar på indlæg nr. 1 af Anonym:

Hvad står der i ordensreglementet vedr. vedligeholdelse af dette..??



 (slettet)
(3) 20-01-2011 kl. 07:49

Svar på indlæg nr. 1 af Anonym:

Det påhviler lejeren,altså dig,altanen hører,så utrolig som det end lyder,med til de kvadratmeter som der står på din lejekontrakt,og den indvendige vedligeholdelse af lejemålet.
når vejret er blivet bedre så vask dem af i noget grundrens,vask efter med rodalon og giv dem en gang træolie,og gør dig det til en vane at gøre det hvert efterår inden det bliver for kold,det vil sige, en gang i oktober.



 Maria_af_DK, 40
(4) 20-01-2011 kl. 07:49

Svar på indlæg nr. 1 af Anonym:

Der står i min lejekontakt, at jeg selv har ansvaret for den indvendige vedligeholdelse af fx. gulve.. i den tid jeg bor her..

Mit "nye" gulv i køkkenet.. lakken er slidt totalt ned flere steder, selv efter kun 6 år.. hvorimod herinde i stuen, hvor der ikke er lakeret.. ved mere end 22 år.. der sidder lakken stadig på..

Den "fejl" i det arbejde der er lavet, har jeg selv gjort opmærksom på, og nu kommer de gode mænd og laver det for mig..

Jeg mener.. MENER.. at det er nok du gør opmærksom på det. Derudover skal du selvfølgelig behandle tingene ordentligt og rengøre etc.. Jeg MENER det er udlejers ansvar..
Har du haft ting og sager stående, der har udløst de pletter.. kan det være, det er din skyld, ja.. Men jeg ved det ikke, ville bare komme med mit lille gulv eksempel.. Ingen problemer i at det bliver ordnet..

Maria



 (slettet)
(5) 20-01-2011 kl. 07:52

Svar på indlæg nr. 3 af Gorilla Joe:

Jeg har lige kigget mit ordensreglement/lejekontrakt igennem for en bolig hvor jeg havde altan, og jeg må give dig ret.

"Almindelig vedligeholdelse af altan påhviler lejer. Under almindelig vedligeholdelse hører, rensning af afløb, renholdelse af "betondækket" (vi havde ikke træ) herunder fjernelse af rust og pletter som ikke skyldes bygningsfejl. Dog afholder afdelingen udgift til maling af indvendige sider på altanen (ca. hvert 5.år), hvorfor lejer kan afhente maling på ejendomskontoret."



Redigeret 20-01-2011 kl. 08:01



Love.dk anvender cookies til at optimere brugeroplevelsen og webstatistik. Læs mere om vores brug af cookies i Brugerbetingelser. Fjern besked.